Over Mij

9/23/2014

The Maze Runner

Afgelopen zondag ben ik naar de voorpremière van The Maze Runner geweest. En ik ben letterlijk van mijn stoel af geblazen. Natuurlijk had ik goede verwachtingen van de film, maar ik wist eigenlijk totaal niet waar het verhaal over ging. Naast de trailer wist ik niks. Ik heb de boeken ook niet gelezen. Lees snel verder om erachter te komen wat ik nou zo geweldig aan deze film vond. Geen zorgen, ik geef geen spoilers!



De film is een verfilming van het boek The Maze Runner, geschreven door James Dashner. Deze Science Fiction/Thriller gaat over een groep jongens die midden in een labyrith wonen. De jongens weten, behalve hun naam, helemaal niks meer. Elke maand komt er een nieuwe jongen via de lift in de Glade, zo noemen de jongens hun woongebied. The Runners worden elke dag het labyrint in gestuurd om een uitweg te vinden. Alleen moeten ze wel terug zijn voor de deuren sluiten. Niemand heeft ooit een nacht in het labyrint overleefd. Maar wanneer Thomas in de Glade aankomt, veranderd alles. En alles wordt nog gekker wanneer Teresa in de Glade aankomt. Er is nog nooit eerder een meisje gestuurd, en ze weet ook nog eens de naam van Thomas.

Wanneer de film begon, zat ik er meteen helemaal in. Dat vind ik een hele grote plus punt aan de film; je leeft heel erg mee met de gevoelens van de jongens. Wanneer de jongens uit de Glade bang waren, was ik ook bang. Wanneer ze blij waren, was ik ook blij. Je merkt ook al meteen dat de jongens radeloos zijn. Maar ondanks dat slaan ze niet zoals in de meeste films elkaar de hersens in. De band die ze met elkaar hebben is enorm hecht. Ze hebben elkaar nodig en daar zijn ze erg bewust van.

Ook wil ik het even hebben over Dylan O'Brien (Thomas) en Will Poulter (Gally). Wat hebbendeze twee acteurs zichzelf overtroffen zeg! Will kennen we allemaal misschien wel van de film Were The Millers, waar hij een sukkeltje genaamd Kenny speelt. Gally was dus totaal het tegenovergestelde van Kenny. Hierdoor had ik een beetje mijn twijfels, maar hij heeft het ontontzettend goed gedaan! Dylan O'Brien is nogal bekend om zijn rol uit Teen Wolf, en zelf vind ik hem een hele goede acteur. En ondanks dat dit bij mij al bekend was, heeft hij mij met zijn acteer talenten van mijn stoel afgebkazen.

Ik vond The Maze Runner een prachtfilm, en alles in mij gilt om nog een keer te gaan. De casting was goed,  het verhaal was goed, de effecten waren goed. Ik raad deze film zeker aan! En deze film scoort voor mij ook heel hoog. De film draait vanaf 25 september in de bioscoop.

1 opmerking:

  1. Oh nu ben ik nog meer benieuwd! Ik zag al een poster van deze film in de bios en sindsdien wacht ik om erheen te kunnen. Heb ook nog geen enkele boek gelezen ervan. Ik ga waarschijnlijk dit weekend met mijn vriendje erheen.

    BeantwoordenVerwijderen