Over Mij

11/14/2014

American Horror Story - Freak Show


American Horror Story is, zoals je misschien al wel kan opmaken uit de naam, een horror serie. Op 8 oktober is het nieuwe seizoen van de serie American Horror Story gestart en dat betekent dat de serie alweer bezig is met het vierde seizoen! Na seizoen 1; Murder House, seizoen 2: Asylum en seizoen 3; Coven is seizoen 4: Freak Show ook een feit. Inmiddels zijn we al een paar weken verder, en ik  als trouwe kijker zal jullie een kleine revieuw geven.

Het verhaal speelt zich af in 1952. Een circus vol freaks heeft zich gevesitgd in het plaatjes Jupiter. Natuurlijk is niet iedereen hier blij mee. De inwoners moeten niks hebben van de freaks en hun circus. En terwijl de freaks proberen de mensen naar hun circus te halen, moord Twisty de clown er lekker op los. En wie krijgen daar de schuld van? De freaks. En terwijl de freaks hun circus staande proberen te houden, gaan hier en daar wat schuldige en onschuldig mensen dood. Maar ook de freaks zelf lopen gevaar.

Omdat ik een grote fan van American Horror Story ben, kost het mij moeite om kritiek op de serie te geven. Maar als je al een beetje van horror houdt, dan zou ik je deze serie zeker aanraden. Het is niet zo dat je bij elke aflevering een kussen voor je gezicht moet houden. De schrik momentjes vallen wat dat betreft reuze mee. Zelf vind ik dat er een goed verhaal in de serie zit, wat het makkelijk te volgen maakt. Natuurlijk kunnen de onduidelijk momentjes niet ontbreken. In de loop van de serie krijg je gedachtes/verlangens te zien van de personages. Hierin zie je bijvoorbeeld dat iemand dood gaat. Maar vervolgens huppelt deze personage gewoon weer vrolijk rond. Het duurde even voordat ik doorhad wat dit nou precies inhield.  Maar wat hier nou het nadeel van is, is dat ik bij een spannend stukje wel steeds zit te bedenken of dit nou een gedachte is, of dat het echt gebeurd. Wat ik wel weer heel leuk vind, is dat dit seizoen en seizoen twee gedeeltelijk met elkaar te maken hebben.

Dus zoek je nog een leuke serie? Ik raad deze aan! De vier seizoenen hebben niks te maken dus je kunt zo een seizoen uitkiezen die jou het meeste aanspreekt. En dat geldt ook voor dit seizoen.

1 opmerking:

  1. ik val voor deze serie echt op mijn blote knietjes en hoop dat er voor altijd en altijd seizoenen worden uitgebracht want dit is echt een pracht van een serie.

    BeantwoordenVerwijderen