Over Mij

11/29/2014

The Eagles aan de top?


Gisteravond is de top 3 van de top 2000 bekend gemaakt.  Bij sommigen gaat er nu vast een lichtje branden, voor de anderen die niet weten wat dit inhoud zal ik even vertellen wat de top 2000 is. De top 2000 is een lijst van, jawel, 2000 hits die door de luisteraars van radio 2 samengesteld wordt door midden van te stemmen. Je weet wel, die lijst waarin Queen altijd op nummer 1 staat, toch?

Niet dus. Voor het eerst sinds 2010 wordt Queen met hun hit 'Bohemian Rhapsody' verstoten van de eerste plek. Het bleek een nek aan nek race te zijn, maar nu hebben The Eagles de top verovert met het nummer 'Hotel California'. Dit deden ze dus al eerder in 2010.

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat Queen niet op nummer 1 staat. Niet dat ik het The Eagles niet gun, of omdat ik het een vreselijk lied vind, maar omdat het enorm tussen de oren zit. Het nieuwe jaar in gaan met Queen is eigenlijk toch wel iets wat ik graag wil. Dus ik heb nog maar één doel voor het oudjaarsdag. En dat is het leren van de songtekst van Hotel California.



Natuurlijk heb ik zelf ook gestemt op de top 2000, hieronder mijn lijstje:

Nena - 99 Luftballons
Guns 'n Roses - November Rain
Billy Joel - Piano Man
Phil Collins - You'll be in my Heart
Bon Jovi - It's My Life
Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky
Art Garfunkel - Bright Eyes
Acda & de Munnik - Het Regent Zonnestralen
Nena & Kim Wilde - Anyplace Anywhere Anytime
The Script - Man Who Cant Be Moves
The Beatles - Hey Jude
Green Day - Boulevard of broken Dreams
Coldplay - Yellow
John Travolta & Olivia Newton - You're The One That I Want
Snow Patrol - Chasing Cars


Nu ben ik ook wel heel benieuwd, hebben jullie ook gestemd? En waarop?

2 opmerkingen:

  1. Mweh ik was te laat voor stemmen! Anders had ik zeker op Queen gestemd en Coldplay en the Script en nog meer :)
    Je hebt een leuke lijst samengesteld!

    BeantwoordenVerwijderen