Over Mij

4/19/2014

Het oude dametje

Al twee jaar lang leeft er een dame op mijn kamer. En nee, ik bedoel niet mijzelf. Maar mijn hamster Indy. Ze is al bijna twee jaar lang mijn knuffelbeertje. 25 april is ze jarig. Nou ja, weet ik veel wanneer ze geboren is. Maar ik heb haar opgehaald op 25 april dus ja. 25 april is het feest. In ieder geval. Ik merk nu toch wel heel erg dat ze toch oud begint te worden.

De laatste tijd is ze zo weinig actief. En ze verwaarloost zichzelf een beetje. Als ze zit, en ze probeert zich te wassen, valt ze nog wel eens regelmatig om. En grijs, ja... Ik merk nu toch echt dat ze een grijs koppie krijgt. Laat ik maar meteen zeggen dat ze haar slaaphol nog uitkomt voor haar behoefte/eten/drinken.

Maar ook eten gaat niet meer zo makkelijk merk ik. En hoe slim ze ook is, ik maar me toch wel zorgen. Haar brokken haalt ze uit haar bakje en vervolgens legt ze de brokken onder het waterflesje neer. Even voor de duidelijkheid, het flesje druppelt. De brokken worden dus ontzetten zacht doordat er steeds water op komt. Soms komt ze even kijken of de brokken er nog goed onder liggen. Ze schuift alles een beetje aan, en wat al zacht geworden is, kluift ze er vanaf. Vervolgens legt ze het weer terug, loopt naar haar voederbak en legt haalt daar nieuwe brokken uit die ze weer onder het flesje legt.

Ja, een oud dametje is ze nu toch echt aan het worden. Ik zal zo even een eitje voor haar bakken en hoop dat ze dat makkelijker weg krijgt dan die brokken. Mocht ook dat niet lukken, krijgt ze vanavond een bakje brinta.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten