Over Mij

5/18/2014

Dagelijkse shit - Een verhaal uit het verleden

Ik denk dat ik zojuist mijn eerste geschreven verhaaltje gevonden heb. Laat ik even bij het begin beginnen. In groep drie kreeg ik twee boekjes van mijn ouders. Een dik notitieboek met dolfijnen aan de voorkant, en een schrift met zwarte bladen waarop je met gekleurde pennen kon tekenen. In dit zwarte schrift staan dan officieel mijn eerste verhalen, maar dit waren altijd tekeningen. Maar bij deze, mijn eerste geschreven verhaal! Er staan er meer in trouwens, gek genoeg gingen ze altijd over een boomhut...

''1. De boomhut
De waaren er eens twee mijsjes. De eene heete Lara en de andere heete Roos. Ze haden een boomhut. De boomhut was heel groot. Er was zelfs een tv in de hut en alle zenders stonden er op. Ook dvds kunnen er op. En ook vidios kunnen er op.''

Ten eerste lach ik mij al helemaal suf om mijn taalgebrek. Maar hé, ik was acht jaar oud ofzo. En het gekke is dat mijn autocorrectie alleen vidios fout meldt. Even leuk om te weten: In al mijn verhalen van vroeger noemde ik mijn personages Lara, Roos of Sara. En ja, ook hier schrijf ik nog in de tijd van de video's. Wauw wat worden we toch oud.

''En er waaren ook bedden in. De bedden stonden nattuurlek in een slaapkamer. Het waaren stapelbeden. Het waren vijf stapelbeden.''

Nattuurlek? Serieusly!? Hahahaha! Het valt mij wel op dat ik bij de eerste twee bedden nog netjes met een vulpen er een d boven gekrast heb. Ik nam mijn vulpen altijd stiekem mee naar huis om er thuis ook mee te kunnen schrijven.

''Er was ook een keuke bij met een egt vornuis er bij. In die keuke stonde 2 panne voor de pannekoeken, en 2 pannen voor de soep, 1 pan voor de vrietjes en 1 pan voor de jus en 10 pannen voor de groente en er is veel fruit.''

Duidelijk overal de n vanaf gehakt. Wat dacht ik toen wel niet trouwens. Dat wij voor elk gerecht thuis een wegwerp pan hadden ofzo? 10 pannen voor de groenten? En een pan voor de frietjes. Volgens mij schreef ik dit verhaal in een vervaagd prehistorie.

''Ze hadden ook een wc een echte! Ze hadden een konijn het was een jongetje hij was helemaal zwart een hij heete zwartje. Hij was een heel lief konijn hij was altijt''

Dit was het einde van mijn eerste verhaaltje. Zo boeiend ook. Maar zo gingen mijn verhalen vroeger altijd. Ik beschreef mijn droom boomhut. Zo heb ik ook nog ergens een verhaal liggen over een boomhut waarin ik over een heel kantje beschreven heb wat voor snoepjes ze allemaal hebben, en hoeveel! Ik kan trouwens maar een ding denken over dit verhaal en dat is: ''School heeft echt zin gehad in mijn verleden.''.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten