Over Mij

5/16/2014

Tag - Summer is here!

Ik was vandaag vroeg vrij. En dat kwam mij prima uit. Want heeft iedereen gezien wat voor een weer het is? De zon heeft heerlijk geschenen vandaag en wat mij betreft staat de zomer voor de deur. Ook al lijkt het alsof maart nog maar net achter de rug is. Maar hé, we zijn al bijna op de helft van het jaar. Dus zomer, laat je zonnetje maar schijnen!


Hoe vier jij de zomer?
Dat is natuurlijk verschillend. Eigenlijk hangt het een beetje af van het weer. Is het tropisch weer, dan ben ik elke dag van 's ochtends tot 's avonds te vinden bij het plaatselijke zwemmeer. Maar als het regent, dan zit ik binnen mijn leven te verdoen aan internet. Ook kan het dan zijn dat ik bij vrienden ben. Eigenlijk draait alles bij mij in de zomer om mijn vrienden. Zoveel afspreken als we kunnen. En als het zonnetje zich maar een beetje laat zien, springen we in de boot en varen we de hele middag lang.

Zwembad of zee?
Sowieso de zee! Ik heb een soort van relatie met de zee. Ik voel mij daar altijd zo thuis wanneer ik de zee ruik, zie en hoor. Ik kan uren lang op het strand zitten en kijken naar de golven. Het hoeft van mij geen zomer te zijn om de zee en het strand te bezoeken. Het enige nadeel aan de zee zijn de honderden kwallen.

Heb je zomertradities?
Niet dat ik er zo op kan komen. Want ik ben al blij wanneer de zon schijnt!

Wat is je favoriete BBQ eten?
Zalm! En huzaren salade. Voor de rest maakt het mij niks uit. Want wat je er ook opgooit, het brandt toch altijd aan.

Heb je geplande vakanties voor dit jaar?
Soort van. Dit jaar ga ik sowieso een midweekje met een vriendin weg. Waar en wanneer weten we nog niet. Maar het liefste willen we aan de zee. Of vlak bij de zee. Misschien ga ik ook nog met mijn ouders. Maar we zijn er nog niet zeker van of we gaan. Eigenlijk zou ik die week thuis willen blijven, maar helaas denkt mijn moeder dat ik het huis laat af fikken.

Verbrand je snel?
Ja! Ik verbrand heel snel. Of laten we het zo zeggen, ik moet eerst knalrood worden wil mijn huid bruin worden. Er is geen ontkomen aan.

Heb je vakantieblunders?
Mijn hele leven bestaat uit een blunder dus ja ik heb er genoeg. 
- Om te beginnen mijn vakantie naar Zweden in 2010. Ik dacht dat ik een jongen zag die ik kende. Dus ik sprak hem aan. Maar helaas was hij Zweeds en hij had mij nog nooit gezien. 
- Ik heb ook eens gehad dat ik in een zwembad was, en mijn bikinitopje schoot los. Gelukkig was ik toen 12 of zo dus niemand keek raar op.
- Ik vond een jongen leuk, en ik zat met mijn vriendinnen bij de plaatselijke zwemplas dik hard over hem te roddelen. Helaas was hij er ook, tien meter van ons vandaan. En hij had alles gehoord.
- Ik ben twee jaar terug verdwaald geweest op het vakantiepark.
- Toen ik tien was, heb ik een kwartier lang staan huilen voor de deur van ons vakantiehuisje. Niemand deed open en ik moest zo nodig naar de wc. Na dat kwartier kwam ik er dus achter dat ik bij de buren stond.
- Het was eb en dan heb je van die eilandjes in de zee. Dus ik sprong van de ene naar de andere. Maar ik had niet door dat het vloed werd. Toen ik op een gegeven moment besefte dat ineens alle eilandjes weg waren, was er voor mij geen redden meer aan. Ik moest door de zee heen lopen wat reikte tot aan mijn knieën.

Naar welk land zou je graag naar toe willen?
Een tropisch land! Ik ben alleen nog maar in Scandinavië, Duitsland en Oostenrijk op vakantie geweest. Dat was ook niet mis, maar ik wil wel eens zo'n typische vakantie aan een wit strand, en een blauwe zee.

Draag je liever shorts of jurkjes?
Shorts. Dit omdat ik geen jurkjes mens ben. Al zou ik wel heel graag een jurkje willen hebben...

Wat haat je het meeste aan de zomer?
Omdat wij meestal naar de waddeneilanden op vakantie gaan, in het speciaal Texel, komt het wel eens voor dat er zand op mijn broodje waait. En dan ook wel héél veel zand. Dus als ik iets mag haten is dat zand. Lekker dagje zonnen, zand. Zwemmen in de zee, zand. Even wat eten, zand. Wil je in bad, zand. En zelfs als je denkt dat je eindelijk van het eeuwige zand af bent en je bed in wilt stappen... Precies, zand! Aargh!

Wat is je ideale zomerdate?
Oh te romantisch. Lange strandwandelingen, het kijken naar de zonsondergang. Hoe vaak heb ik dit wel niet voor een verhaal gebruikt. Ik kan nu wel allemaal verschillende details gaan geven maar ik blijf erbij de dat zonsondergang en de zee hier een belangrijke rol in blijven spelen.

Wat vind je nou het leukste aan de zomer?
Het warme weer! En je hebt zeeën van tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten