Over Mij

10/24/2014

De ''foute'' nummers in mijn afspeellijst

Waarschijnlijk hebben wij allemaal wel van die nummers in onze afspeellijst staan waarvan we achteraf denken: ''waarom luisteren we hier eigenlijk naar?''. Oké, stiekem vinden we deze liedjes allemaal hartstikke leuk, waarom zouden we ze anders in onze afspeellijst zetten. Ook ik heb een paar nummers in mijn afspeellijst staan die ontzettend fout zijn, maar wel keer op keer opnieuw kan draaien. Want deze liedjes zijn nu eenmaal de leukste nummers die er bestaan!


Nena - 99 Luftballons

Maak kennis met het lied wat al jaren mijn favoriet is, en waarvan ik de hele songtekst uit mijn hoofd ken. Dit heerlijke nummer wat niet over mijn lippen komt zonder ook maar een zuivere klank, laat mij dansen op welke plek dan ook. Als ik in de trein naar huis zit, en dit nummer komt voorbij, dan moet ik mij echt inhouden om niet raar met mijn armen te gaan zwaaien, of hardop de tekst mee te brullen.


Electric Light Orchestra - Mr Blue Sky

Ik ben van mening dat dit een van de vrolijkste liedjes ooit geschreven is. Mocht iemand anders het ontkennen, Ik wordt altijd zo heerlijk vrolijk van dit lied. Dit lied zit te vaak in mijn hoofd en ook al heb ik een hekel aan de laatste dertig seconden van het lied, ik blijf de rest geweldig vinden.


Grease - Youre The One That I Want

Grease! Ja! Ik hou van musicalfilms en Grease staat zeker weten op de top 1. Oké, we hebben het nu niet over films, maar over liedjes. Samen met Summer Nights is dit lied mijn favoriete lied uit de film. Ook dit lied staat te vaak op maar ik word er zo ongelooflijk vrolijk van. 


ABBA - Mamma Mia

Waarom ik dit lied ooit in mijn afspeellijst gezet heb? Don't ask me. Als ik in een vrolijke bui ben heb ik nogal de neiging om swingende liedjes in mijn afspeellijst te gooien. Ik hou echt enorm van de muziek van ABBA, maar toch is het niet de muziek wat ik als eerste aan zou zetten bij het aanklikken van mijn afspeellijst. 


John Denver - Take Me Home Country Roads

Ik kan mij nog wel herinneren dat ik hier op ooit op zo'n een of andere cowboy dans style gedanst heb. Ik vind dit lied zo mooi en leuk en misschien heb ik hem te vaak geluisterd dat ik het lied tegenwoordig niet zo heel vaak maar luister.


Billy Joel - Uptown Girl

Billy Joel. De meesten kennen hem vast van The Piano Man. Uptown Girl is ook weer zo'n typisch musical lied (zonder musical) dus ja, ik vind het geweldig. 


Spice Girls - Wannabe

Hoe kon deze afspeellijst nou af zijn zonder the Spice Girls erin te gooien. Ergens heb ik een haat-liefde verhouding met dit lied. Ik heb dit lied al zo ontiegelijk vaak gehoord. Maar dat komt ook dat je dit lied ook overal hoort waar je komt. Maar goed, wanneer dit lied start gaat er heel even in mijn hoofd om: ''o daar heb je dit lied weer'' maar daarna sta ik alweer hartstikke vrolijk mee te brullen.


Hebben jullie ook ''foute'' nummers in jullie afspeellijst staan? Ik ben erg benieuwd.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten