Over Mij

1/20/2015

Achttien























Nu mijn leven daar, als volwassen vrouw, is aangekomen, werd dat niet door iedereen geaccepteerd. Nee, niks niet gefeliciteerd met je verjaardag. Gefeliciteerd met je wettelijke volwassenheid wat je alles behalve volwassen maakt, want jij net volwassen vrouw weet nog helemaal niks over dit volwassen leven. Jij onderschat alles!


Gisteren heb ik dit een kwartier lang moeten aanhoren van een willekeurig persoon. Ik deed niks, maakte niet eens een grapje over mijn eindelijke volwassenheid. Het kwam puur uit het niets.
''Denk maar niet dat het volwassen zijn zo leuk is, voor je het weet betaal je je scheel aan al je verzekeringen en je bent overal verantwoordelijk voor.''

Wow
Kerel
Rustig

Ja, ik weet dat ik mij scheel ga betalen. Ik heb niet eens een tandartsverzekering en mag volgende week alweer mijn gaatjes later vullen. Vaarwel mijn zuur verdiende centjes. In ieder geval, het komt er op neer dat ik mij al drie maanden mentaal heb zitten voorbereiden op het volwassen worden en dan komt er ook nog zo'n kerel langs die dit even naar jou toe gaat roepen. Alsof ik dom ben, lijk ik dan zo naïef?

Dan wil ik nog even een klein pluspuntje aan dit verhaal gooien (wat best wel random is, sorry). Vannochtend kreeg ik een mailtje van mij rijleraar, en hij vertelde mij dat ik het voor een eerste keer bijzonder goed deed. En dan was ik zo bang voor rijlessen, ik vind het geweldig!

Nog even een klein dingetje. Ik ben nog niet helemaal uit mijn blogdipje waar ik een tijdje terug over schreef. Maar ik ben alweer druk aan het plannen dus hopelijk lukt het binnenkort weer om normaal mijn blog bij te houden!

Groetjes,

2 opmerkingen:

  1. Met zo'n preek zou ik ook niet blij zijn zeg, pff. Die had vast heel wat opgekropte frustraties. Nog gefeliciteerd met je verjaardag hoor! :-)

    BeantwoordenVerwijderen