Over Mij

4/14/2015

Fittest of the Fittest



Na hééééél heel (lees: heel) lang twijfelen en 'mwa' gedachtes heb ik dan toch eindelijk officieel besloten dat ik activer wil worden en meer wil gaan sporten. Ik heb nu eindelijk mijn luiheid overwonnen en ik wil er eigenlijk helemaal voor gaan. Maar natuurlijk krijg ik te maken met veranderingen. Ik wil graag vertellen hoe ik de knop heb omgedraaid en hoe ik nu al (in korte tijd) verbetering zie!

Vorige maand werd het plots helder in mijn hoofd en bedacht ik mij hoe fijn het zou zijn om wat strakker in mijn vel te zitten. Nee, nu ben ik niet dik en ik doe dit ook echt niet enkel en alleen om af te vallen (al zijn alle kilo's die eraf gaan wel mooi meegemomen, ha) maar verder; ik doe dit vooral voor mijzelf omdat ik hoop zo beter in mijn vel te zitten. Nu heb ik ak veel ondernomen. Ik ben minder gaan snacken en heb veel ongezonde tussendoortjes vervangen door gezonde tussendoortjes. Iets wat ik nooit van mijzelf verwacht had. Tot een maand terug greep ik naar alles wat eetbaar was, en nu merk ik al dat ik gewoon geen zin meer heb in al dat snaaien. Dat geeft mij ook een veel rustiger gevoel. Vroeger begon ik namelijk meteen te eten als ik mij verveelde, maar nu zorg ik dat ik mij bezig blijf houden of drink ik een paar slokken water. Want ook water is een grote rol in mijn leven gaan spelen. Als sinds september heb ik geen frisdrank meer mee naar school genomen. In plaats daar van nam ik water mee. En ook thuis probeer ik zo veel mogelijk frisdrank met water te vervangen. En dit gaat hartstikke goed! Behalve in het weekend dan, maar dit zijn uitzonderingen.

Wat ik wel jammer vind is dat wat ik eet er aan ligt wat wij thuis hebben. Ik woon nog bij mijn ouders en dat betekend dat zij de boodschappen doen en bepalen wat we eten. Nu ben ik echt vreselijk wat eten betreft. In het algemeen eet ik alles hoor, maar aardappelen met een homp broccoli of bloemkool ernaast? No way dat ik dat naar binnen krijg. Het is zo droog en mijn probleem is dus dat ik jus verschrikkelijk vind. Ik krijg groenten echt wel weg hoor, ik vind het heerlijk zelfs. Maar niet gekookt in een grote homp uit een pan. Natuurlijk vraag ik mijn ouders wel of ze soms wat willen mee nemen zoals noten of een bepaald soort fruit. En dat doen ze gelukkig dan ook wel. De laatste tijd probeer ik ook best wel gezonde dingen te maken, en ik experimenteer vooral met (groente) smoothies. Dan weet ik ook dat mijn ouders is ook wel lekker vinden.



 Nu ben ik ook gaan hardlopen en doe ik aan (jawel) yoga. De eerste paar dagen had ik vrijwel overal spierpijn, en tijdens het hardlopen kwam ik er achter dat ik gewoon geen conditie had. Nu heb ik een heel mooi hardloopschema gevonden waarmee je alles langzaam kan opbouwen. En ik merk dat alles zich langzaam prima opbouwt! Naast dit alles heb ik ook een hoelahoep gekocht, alleen zie ik hier nog geen succes in. De basis en alles heb ik al honderden keren over gelezen maar het lukt mij gewoon niet om dat ding te laten blijven draaien. Ik snao het echt niet, die mensen op Youtube lijken er 0,0 moeite voor te doen. Maar ik blijf oefenen!

Als ik terug kijk naar januari/februari dan ben ik nu best al wel trots op mijzelf. Ik heb nog niet heel veel bereikt maar het feit dat ik de knoop door gehakt heb en nu toch echt bezig ben gegaan voelt zo goed! En om mijzelf wat meer motivatie te geven wil ik mijn nieuwe 'fit/sport' kant hier ook op mijn blog kwijt. Dus dat betekend dat ik af en toe (verwacht maar niet al te vaak) hier wat over ga schrijven om mijzelf (en jullie misschien ook) meer motivatie te geven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten