Over Mij

4/10/2015

Netflix Tip: Aluna



Zelf merk ik dat ik vaak niet echt weet wat er precies allemaal op Netflix te zien is. Na mijn idee is de keuze niet echt reuze op de Nederlandse Netflix. Maar ik merkt toch dat er veel meer leuke (onbekende) films en documentaires op staan!

De documentaire die ik laatst vond is Aluna. Het is een documentaire van ongeveer twee uur lang. Een onbekend Zuid Amerikaans volk (de Kogi-Indianen) wil een belangrijke boodschap over brengen aan de Youn Brothers (hiermee bedoelen ze ons, de mensen buiten hun stam en de mensen die niet zien wat wij de wereld aan doen). Alan Ereira is bereid deze boodschap over te brengen. Dit probeerde hij al in 1988, maar niemand leek hier naar te luisteren. In 2012 keerde Alan terug om een documentaire te maken over deze mensen.



In de documentaire is te zien hoe de Koni-indianen wonen en leven. Ze wonen ver van de moderne wereld en toch merken ze dat de wereld 'dood' gaat. De Koni-indianen hebben een band met de natuur en geloven dat elke boom, steen en rivier een geestenvorm heeft. Naast het dagelijkse ritme van de indianen wordt er ook veel aandacht besteed aan het geloof van de Koni-indianen en natuurlijk: welke boodschap willen ze ons meegeven.

Zelf vond ik deze documentaire erg indrukwekkend. Het heeft mij echt aan het denken gezet. Deze mensen weten zo veel van de wereld, en dat terwijl ze ergens op een berg wonen. De documentaire is echt de moeite waard om te kijken!

1 opmerking:

  1. Klinkt wel interessant! Bedankt voor het aanraden, ik denk dat ik deze wel eens ga kijken :)

    BeantwoordenVerwijderen