Over Mij

4/08/2015

Een paar van mijn favoriete soundtracks



Op Youtube heb ik mijn heilige soundtrack-lijstje waarin heel wat soundtracks staan. Je mag mij nu gaan noemen wat je wilt, maar ik ben gek op soundtracks. En ik weet dat ik niet de enige ben. Ik zet een paar soundtracks neer die ik zelf erg mooi vind.




Om te beginnen is dit de soundtrack van één van de wel bekende films: Divergent. De Soundtrack heet Tris en als ik het goed heb, is deze track aan het begin van de film te horen. Ik vind hem prachtig.


The Time Machine staat hoog in mijn lijstje wat mijn favorite films betreft. Even een korte samenvatting: een man bouwt een tijdmachine nadat zijn geliefde tijdens een overval om het leven gekomen is. Door middel van de tijdmachine wilt hij haar terug halen. Oké dan is dit misschien een mengsel van verschillende soundtracks, maar ze zijn stuk voor stuk prachtig. (Credits aan Klaus Badelt)



Ja! Forrest Gump! Alweer een film die hoog op mijn favoriete-film lijstje staat! Deze track hoor je in het begin van de film, en op het einde van de film (je weet wel, met dar veertje).



En ook Time uit de film Inception staat erin. Zelf heb ik deze film nog nooit gezien (en vraag mij niet waarom) maar altijd als ik de trailer kijk of ook maar iets anders hoor of zie uit deze film, ben ik al helemaal enthousiast.


En op dit mijn favoriet! Dit is de soundtrack die te horen is in Cloud Atlas (noem mij obsessed als je wilt en ik geef het zo toe). Ik kon zo snel niet een hele goede versie zoeken, dus dit is alles wat ik jullie kan geven. Maar ook in deze kwaliteit is deze soundtrack nog hartstikke mooi.

Soundtracks helpen mij inspiratie opdoen voor verschillende dingen, en ze helpen mij bij het concentreren van iets. Maar natuurlijk luister ik ze ook vaak zodat ik nog een tijdje in de nasleep kan blijven zitten van die o-zo fantastische film.

Hebben jullie ook een favoriete soundtrack?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten