Over Mij

5/02/2015

MUIZEN VANGEN & DE MEIVAKANTIE!



Ja, ik had dus geen post om vandaag online te gooien dus ik tover maar snel wat uit mijn vingers. Het is inmiddels al half acht geweest (intussen is het al acht uur) en ik was compleet vergeten dat ik ook nog een blog had waarop ik zo iedere dag een artikel online wil gooien. Sorry dat ik het vergeten ben (en sorry voor de dagen ervoor want dit is mij vaker overkomen, oeps). Maar goed, beter laat dan nooit zeggen ze altijd toch?

Laat ik eens beginnen met het fantastische nieuws dat ik vakantie heb! Van mijn vakantie is er ineens een week af gesnoept. Ik kan mij toch echt herinneren dat ik er vorig jaar twee had. In ieder geval, eigenlijk heb ik al een beetje (een soort van) weekje vakantie gehad. Het zit namelijk zo. Maandag was het Koningsdag wat betekend dat ik vrij was. En dinsdag was ik om één of andere reden ook vrij. Woensdag ben ik niet naar school gegaan omdat ik van mening was dat een dagje met een vriendin weg gaan belangrijker was en donderdag vielen ineens 'al' mijn lessen uit (ik heb die dag maar drie uurtjes les ofzo en de leraar was ziek, vandaar). Kortom, ik ben alleen vrijdag naar school geweest en in feite had ik gewoon al een beetje vakantie! Heerlijk!

 Even voorstellen: Frits! Misschien ga ik eens een tag met deze stoere kerel doen. Hij is echt een schatje.

Want ja, het is nu mei. En mei is de maand waarin zo ongeveer alle dieren op deze aarde baby's krijgen. Super schattig hoor, maar hier horen de muizen en ratten ook bij. Ho nee wacht, ik heb hééélemaal niks tegen muizen in ratten. Opzich vind ik ze best wel heel erg schattig (behalve die vieze slootratten dat zijn net monsters) maar goed. Een groot nadeel aan die lieve, schattige beestjes is dat ze zo ongeveer al je spullen in de schuur kapot knagen. Van de week wilden we even alle zomer-spullen van boven naar beneden halen en wat had de familie Rat gedaan? Ja, alles was dus kapot. Super zonde want hierbij zat ook ons geweldige-awesome 'grote' zwembad, en die is nu dus lek.

We hebben trouwens lammetjes naast ons huis, hoe lief!

Gelukkig heeft poezel Lobke een lid van de familie Rat al te grazen genomen, want toen ik afgelopen zondag door de tuin liep, vloog mij daar toch een grote rat door de lucht heen. Mevrouw dacht dat ik wel blij zou zijn met haar cadeau maar eh, nee bedankt. Toch ben ik best wel blij dat wij twee katten hebben die het alle muizen, ratten en mollen onmogelijk maken om ons terrein te betreden. Al hadden ze wel wat eerder mogen te beginnen met jagen. Dan had ons zwembad waarschijnlijk nog geleefd.

Naast de twee katten is ook onze hond erg fanatiek in het jagen van muizen. Jupp, de hond doet niks anders dan bij het hout (van dat opgestapelde hout voor in de kachel) liggen en wachten tot dat een muis zijn gezicht aan de buitenwereld laat zien. Wat nooit zou gebeuren denk ik want die muizen hebben echt wel door dat er een hond ligt te waken. Hoe graag hij het ook wilt, maar onze hond is toch echt te lomp om een muisje te pakken te krijgen.

Oh, en onze appelbomen staan alweer mooi in bloem! Onze tuin heeft eindelijk weer wat kleur! Roze om precies te zijn. Kan het nog beter!? Er is trouwens iets mis met mijn camera lens van  mijn mobiel. Alle foto's hebben een wazige gloed of wat het ook maar mag zijn. Super vervelend. Maar goed, ik heb mijn nieuwe mobiel gelukkig al binnen. Die ik nog steeds niet gebruik trouwens. Het afscheid nemen van mijn oude, trouwe S3 mini is zwaar en pijnlijk.

Dit was even snel mijn uit-de-duim-gezogen blogpost enuh, tot morgen maar weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten