Over Mij

6/04/2016

Clean Pete | Muziek




Het internet afspeuren naar leuke, onbekende bandjes is iets wat ik maar al te graag doe. Nu ken ik deze band, Clean Pete, niet doordat ik urenlang Youtube heb afgestruind door van het ene filmpje naar het andere filmpje te springen maar het is wel een typische band die je hierdoor zou kunnen ontdekken. Nee, Clean Pete ken ik omdat ik volgende week naar Pinkpop ga en zij daar ook optreden. Ik kende de band niet en daarom heb ik ze natuurlijk even opgezocht. Daar heb ik geen spijt van gehad want nadat ik het liedje Leuk Voor Later voor het eerst luisterde was ik meteen verkocht.

Clean Pete is een Nederlandse band en bestaat uit de tweelingzusjes Loes en RenĂ©e. De twee zussen hebben al twee albums uitgebracht. Namelijk Al Zeg Ik Het Zelf wat uit kwam in 2014 en Aan Het Licht. Dit tweede album kwam uit in oktober 2015. De zussen begonnen al op jonge leeftijd te spelen onder de naam Clean Pete. Deze naam verwijst overigens naar een lokale zwerfer.

Misschien is deze band bij veel van jullie al bekend maar zo niet: het is echt de moeite waard om de muziek eens te beluisteren. De twee zussen hebben een enorm creatief brein en zetten hun liedjes net wat anders neer dan andere bands. Het is een beetje alsof de meiden spelen met de Dikke Van Dale. In ieder geval, ik weet niet hoe ze het doen maar ze brengen prachtige creaties op de markt. Natuurlijk heb ik voor jullie nog mijn twee favoriete liedjes hier neergezet zodat jullie ook eindeloos kunnen genieten van mijn nieuwe, favoriete band: Clean Pete.


 

bron foto: showcase.fm/cleanpete

Geen opmerkingen:

Een reactie posten