Over Mij

6/16/2016

Høken in de vroegte van de morgen



Donderdag vier ik altijd een klein feestje want: ik mag mijn wekker een half uur later zetten. Het zit namelijk zo: elke donderdag loop ik stage en doordat ik daar pas om negen uur 's ochtends hoef te zijn kan ik 'uitslapen'. Zoals elke dag pak ik lekker de trein en rol ik naar Zwolle toe. Maar... Het valt mij op dat elke donderdag mijn opstap station vergezeld wordt door hangjongeren. Het zijn niet zomaar hangjongeren, maar hangjongeren uit het verre oosten.

Waar ze echt vandaan komen, geen idee. Om het verhaal even compleet te maken: elke donderdag ochtend staan er twee auto's op het station waar ik opstap. Een blauwe en een witte. In deze auto's zitten zeven jongens gepropt maar het leukste is toch wel dat allebei de auto's volgeplakt zijn met stickers van de prachtige band Normaal. Niet alleen de auto oogt Normaal... Ook de muziek wat gewoon kei- en keihard uit de auto komt oogt Normaal.

INFO: voor diegene die even niet weten wie Normaal is.. Luister dan even dit of dit of dit of dit. (klik vooral op de dit linkjes). Kortom, Normaal bestaat bekend om het Høken. Je weet wel, die band die vorig jaar zijn laatste concert speelde in het Gelredome. Het Gelredome ja.

Daar zitten ze dan. Zeven jongens leunend tegen de auto's aan. De een heeft een petje op en de ander tapt het ene naar het andere energie drankje weg. Dan heb je er nog twee die staan te stampen op de muziek en ja, de rest kijkt een beetje mensen. Ik moet altijd een beetje gniffelen wanneer ik langs de jongens loop. Vooral omdat ik gewoon geen idee heb wat ze daar doen. Het gekke is ook dat ze niemand komen ophalen of weg brengen. Om kwart over acht precies stappen ze alle zeven weer in de witte en blauwe auto en rijden ze weg. De blauwe gaat linksaf en de witte gaat rechtsaf. Waar ze dan heen gaan? Ik heb geen idee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten