Over Mij

3/25/2014

De Dromen Tapper. 25 Maart 2014

Goedenavond dames en heren, en welkom bij de Dromen Tapper van 25 maart 2014! Hier en daar in de hoek klinkt een luid applaus. Sommige mannen fluiten hard op hun vingers terwijl ik met open armen op het podium sta terwijl de confetti naar beneden komt vallen. De mensen die om de ronde tafels zitten met daar overheen een donker rood tafelkleed gaan staan en klappen nog harder. Ik buig drie keer. De mensen gaan zitten en ik loop naar de microfoon toe. Er valt een doodse stilte, en ik begin met de show.



Sorry, ik wist even niet hoe ik anders deze hele zooi moest openen. Aan de titel gezien weet je al waar dit naar toe gaat. Dromen Tapper 2.0! Ik wil proberen elke dag zo iets te plaatsen. Ik zeg het even nog een keer, pro-be-ren. Ik klets weer teveel. Waar het nu omgaat is de droom die ik afgelopen nacht had. Ik zal alvast zeggen dat het super weird was.

Wat ik vannacht droomde was nogal raar en onverwachts. Het was alsof de tijd drie maanden achter liep. Als eerste liep ik door de stad. Het was al donker aan het worden, en de stad was mooi verlicht met sfeer lampen. Wat mij wel stoorde was de kou. En ik maakte mij daar erg druk over omdat ik ook nog op de fiets naar huis moest. Wat ik in de stad gedaan had, geen idee.
Ik was bijna bij mijn fiets, en ik merkte iets vaags op bij een winkel. Ik stond stil en loerde door de etalage. Ik zag een schim van een man en een vrouw. Plots keek iemand naar mij, hij liep de winkel uit en het was de enige echte Jamai! Ja, die van Idols. Ik was stom verbaast en hij begroette mij alsof we elkaar al jaren kenden. Hij wist mijn naam, waar ik woonde en riep dat hij mij wel een lift naar huis zou geven. Geen probleem dacht ik dan maar.

Vanaf dat moment mis ik een stuk, maar ineens was ik op een feestje van een vriendin. Ze had twee grote kerstbomen in de hal staan. Een was licht groen, en de andere was donker groen. Er hingen nog rode slingers in, maar je kon wel zien dat het kerstfeest al lang achter de rug was. Plotseling ging mijn mobiel af. Ik nam op en hoorde dat ik Jamai aan de telefoon had. Ik vroeg heel blij hoe het met hem ging, waarop hij verbaast antwoordde dat we elkaar die zelfde dag nog gezien hadden. Ik maakte er snel een grapje van. Jamai vroeg waar die vriendin van mij woonde. En ik legde het heel vaag uit. In plaats van het adres te geven, begon ik te omschrijven hoe het huis eruit zag.

Uiteindelijk is Jamai nooit op komen dagen. Na het telefoontje werd ik gewekt door mij lieftallige wekker. Weltrusten Jamai, ik weet niet waarom ik over je droomde, maar het was erg gezellig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten