Over Mij

4/12/2014

Een paar random feiten over mij

Ik heb nu al tien keer iets proberen te schrijven, maar steeds vond ik het onderwerp niet goed genoeg. Maar hierbij presenteer ik dan eindelijk dé Random Feiten Over Mij! *Er klinkt gejuich*. Ja, random feiten, ik heb er 12 opgeschreven. Want ieder mens is speciaal en iedereen is raar, gek en apart. Zo ook ik. Maar waarom? Klik maar snel op lees verder.

1. Mijn eerste random feit is, dat ik een zwak heb voor Noorse mutsen. En eigenlijk schaam ik mij er al voor als ik het op schrijf, maar ik vind die dingen ge-wel-dig. Op dit moment heb ik er een stuk of negen in mijn kast hangen. Alleen.. Ik doe ze nooit op.

2. Ik ben ongelofelijk Oost-Indisch doof. Hoor ik een interessant woord in de gesprekken van een ander, dan heb ik volop de aandacht en hoor ik alles. Maar als iemand een vraag stelt, gericht aan mij. Dan moet ik wel vier keer ''Wat ze je?'' vragen omdat ik het gewoon niet versta. En dit is echt mijn meest verschrikkelijke eigenschap.

3. Ik worstel nu al zo'n 14 jaar met (chronische) blaasontsteking. En de dokter heeft nog nooit echt goed kunnen vaststellen waar het nou door komt. In het verleden heb ik al honderden testen gedaan. Ik heb mij zelfs een paar maanden aan een strak plas schema moeten houden. Ik deed alles wat de dokter zei wat ik moest doen, maar niks hielp. De blaasontsteking ging alleen weg door drie keer per dag een pil te slikken. Helaas hadden die o.a. als bijwerking: Misselijkheid. Dus ik was ziek, maar met die pillen was ik nog steeds ziek. Op mijn vijftiende heb ik een nierscan gehad en hieruit bleek dat mijn linker nier nog maar voor een bepaald procent functioneert. Geen ernstig probleem, maar ik moet heel goed opletten dat ik elke dag genoeg drink.

4. Ik ga vrijwel nooit uit. Toen ik tien jaar was, stond ik in een kinderdisco en daar waren heel veel knipperlampen. Ja, ik ben toen flauwgevallen. De eerste keer dat ik uitging, was ik heel erg bang dat dit nog een keer gebeurde, maar aan de andere kant dacht ik dat ik er al overheen gegroeid was. Maar helaas, ik ben midden op de dansvloer neergevallen. Daarnaast heb ik ook een hekel aan het uitgaan omdat mensen zo opdringerig zijn. En dan vooral de jongens. Het is bij jullie misschien wel anders, maar bij mij lopen alle jongens zo dronken rond dat het kots aan hun wangen hangt. Nou please, ga toch weg.

5. Ik draag nooit rokjes of jurkjes, behalve met kerst. Waarom weet ik niet, want zo'n zomerjurkje lijkt mij toch wel heel erg leuk.

6. Ik ben zo'n typisch persoon dat al haar dromen onthoud. En ik interesseer mij er ook best veel in. Ik schrijf ze ook allemaal op.

7. Ik ben linkshandig. Yeah! Linkshandigen voor life! -no racism-.

8. Ik laat altijd het laatste mini slokje drinken in mijn glas zitten. Want ik ben er van overtuigd dat daar alle vieze dingen in zitten. Want ja, die drijven naar de bodem. Bij andere mensen thuis doe ik dit trouwens niet.

9. Ik vind het eng om in de zee te zwemmen. Want je kan gewoon niet verder kijken dan een paar centimeter diep!

10. Rondvliegende dingen, ik ben er als de dood voor. Als we trefbal doen met school, verschuil ik mij in een hoekje. Worden er met dingen rond gegooid in de klas, ik zit in een hoekje. Vliegt er een vogel heel laag over mij heen, ik duik hysterisch in elkaar.

11. Nachtmerries. Ja, dezelfde blijven mij dag en nacht achtervolgen. Ik heb er drie die ik elk jaar wel een paar keer droom. Een gaat over de grote beer van teletubbies. Hierover heb ik al nachtmerries vanaf ik mij kan herinneren. De tweede gaat over een sloot waar een vriendin en ik steeds invallen en er niet meer uitkomen. En de laatste gaat over een paar vriendinnen die een slaapfeestje houden, maar dan komen er random mensen en de meisjes worden vermoord.

12. Ik huil bij bijna elke film. Bij bijna elke Disney film hebben de tranen over mijn wangen gestroomd. De ergste huilfilms waren toch wel: Brother Bear, Hachi, Marly and Me, My Sisters Keeper, Titanic... Zelfs bij de film Atonement heb ik keihard zitten huilen. En niet omdat die vrouw verdronk in de tunnel. Maar omdat je bij een random scene ergens in een hoekje zag hoe een paard neergeschoten werd.

13. Ik ben ontzettend bijgelovig. Niet Naïef, maar echt bijgelovig. En ik ben dus ook zo'n persoon wat twee jaar lang in angst heeft geleefd omdat ik dus écht dacht dat de wereld in 2012 verging.

14. Als ik een enge film heb gezien, dan kijk ik zo snel mogelijk de making of, of de bloopers. Want zo heb ik meteen weer een fatsoenlijke nachtrust. Helaas hadden ze beide niet bij ''The Grudge''.

15. Ik kan niet normaal met mensen praten als er harde muziek aan staat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten