Over Mij

4/11/2014

Mijn toekomst

In je jonge jaren moet je je zoveel bezig houden met je toekomst. En als klein jongetje of meisje ben je daar nog niet zo serieus over. Wat je leuk lijkt, wil je op dat moment worden. En je beseft op die leeftijd niet dat daar ook nog een hele opleiding bij komt kijken. Zo dacht ik als meisje van een jaar of 11, dat je na de middelbare school helemaal klaar was met school. Ik had nog nooit van een MBO/HBO etc. gehoord.



Toen ik nog een klein meisje was, riep ik elke maand wel weer wat anders wat ik wilde worden. Maar in vriendenboekjes schreef ik altijd heel standaard: ''Dierenverzorger''. Vroeger was ik altijd zo erg begaan met de natuur en de dieren, en ik keek al-tijd Animal Planet als ik televisie mocht kijken. Mijn grote haat ook naar TLC toen dit programma half Animal Planet overnam. En ik heb ook heel hard zitten huilen toen Steve Irwin overleed. Hij was echt mijn grote held en hij benaderde de dieren altijd van zo dicht bij, en dat wilde ik ook!

Pas toen ik op de middelbare school zat, besefte ik in de tweede klas pas dat ik nu echt serieus naar mijn toekomst moest gaan kijken. Ik deed Mavo, dus op veertien jarige leeftijd moest ik mijn vakkenpakket al kiezen. En gelukkig ben ik heel slim geweest en heb ik dit heel breed gehouden. Ik heb voor de sector Techniek gekozen, omdat het filmen en de fotografie mij altijd al heel erg interesseerde. Maar omdat natuur én geschiedenis mij ook interesseerde, heb ik dit er ook in gehouden. Maar ik sta wel bekend dat ik veel beter ben in het tonen van mijn creativiteit dan het leren. Dus geschiedenis en biologie werd in de derde klas toch echt te zwaar voor mij, ondanks ik het wel heel leuk vond.

Ik deed examen, en toen... Toen wist ik het eigenlijk niet. Er waren zoveel keuze's en op het aller laatste moment heb ik maar gewoon een vervolgopleiding gekozen. Animatie & Video. Nu moet ik zeggen dat deze opleiding nog steeds super leuk is, maar ik zie mijzelf nog steeds niet later in dit vak. Want mijn ideeën voor de toekomst zijn nog steeds zo ontzettend uitgebreid. Nog steeds heb ik het heel erg in mijn hoofd zitten om natuur te filmen. Documentaires maken, of fotografie. En dan zie je ook nog eens wat van de wereld.

Aan de andere kant, kijk ik ook vaak naar Amerika. En dan vooral naar -jawel jawel- Hollywood! Niet zozeer dat ik daar terecht wil, maar omdat het daar toch wel bekend staat om de films. Het lijkt mij zo tof om later terecht te komen bij de Disney -animatie- Studio's. Het is nu best wel erg dat ik, als grote Disney fan, nu helemaal vergeet waar die studio's nou allemaal staan. Californië? In iedergeval, lijkt het mij zo tof om deel te nemen aan een -animatie- film. Maar het zou mij ook niks verbazen als ik later in de schoonmaak terecht kom. Dit is ook mijn wekelijkse baantje en ook schoonmaken vind ik -soms- leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten