Over Mij

4/10/2014

Mijn 6 verschrikkelijke angsten

Iedereen heeft wel van die verschrikkelijke, vervelende, en soms ook beschamende, angsten. En dit ligt eigenlijk per persoon hoe random deze angsten zijn. Zo zijn er mensen die bang zijn voor voeten, en andere mensen zijn ontzettend bang voor het contact maken met andere mensen. Zelf heb ik ook ontzettend veel angsten. ik heb ze op een rijtje gezet en kan nu officieel zeggen dat ik best wel een angsthaas ben.

Clowns.
Mijn eerste en allergrootste angst zijn clowns. Deze angst brengt mij niet alleen een hartaanval wanneer ik een clown op televisie of op het internet zie, maar ook heb ik slapeloze nachten hiervan. Dan lig ik soms nachtenlang wakker, want de nachtmerries kwellen mij dan enorm. En wanneer ik bijna in slaap val, schrik ik weer wakker omdat ik op dat moment een clowns hoofd op mij af zie komen. Deze angst volgt mij ontzettend en ik doe er echt van alles aan om clowns te ontwijken. Zelfs als ik al iets op Google op zoek, dan zet ik achter mijn trefwoorden ''-clown -clowns''.

Bekeken worden.
Dit is niet echt een super grote angst, maar ik vind het wel heel eng. De laatste tijd hoor je zo veel over webcam hackers. Ze breken in op je webcam en kunnen alles zien wat je doet. Sommige hackers hebben zelfs filmpjes opgenomen en die filmpjes op Youtube of Facebook gezet. Sinds dien heb ik altijd een plakkertje op mijn webcam

Spinnen.
Ja, spinnen. Ook ik ben er zo'n een. Terwijl ik er vroeger helemaal niet zo bang voor was. Als ik nu een spin zie, spring ik tien meter de lucht in. Ik woon op het platteland dus hier in huis zijn vaak dikke, zwarte spinnen te vinden. Echt een hel. En als ik zo'n spin uit het oog verlies, slaap ik niet meer in mijn kamer tot dat hij gevonden is.

Pijn.
Op mijn 10e ben ik eens zo hard op mijn kont gevallen met het skeeleren, dat ik nooit meer op die dingen durfde te staan. En omdat ik vroeger wel meer ongelukken heb gehad, ben ik zo bang voor pijn geworden dat ik het zo veel mogelijk probeer te vermijden. Ik vind het echt verschrikkelijk en wordt er helemaal zenuwachtig van als iemand voor mij staat met de bedoeling mij al een simpele stoot te geven.

Presenteren.
Op de middelbare school moest ik dit zoveel doen, en nu op het MBO dacht ik eigenlijk dat ik er wel een beetje van af was. Maar mooi niet dus. De reden waarom ik presenteren tot op mijn botten haat, is niet omdat ik het eng vind. Maar omdat ik als een gek begin te trillen en al meerdere malen voor een grote zaal met mensen, of in de klas, een black out heb gehad. Ook aankomende week moet ik een presentatie houden, en als ik er aan denk word ik al helemaal gestressed.

De dood.
Ik zal even precies uitleggen wat ik hier nou zo eng aan vind. Het mysterie van wat er na de dood komt vind ik helemaal niet eng, daar ben ik juist benieuwd naar. Maar het moment dat je dood gaat, daar ben ik zo ontzettend bang voor.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten