Over Mij

1/07/2015

Mijn tweede huis

























Soms heb je wel eens dat je (geheel niet expres) ergens komt, waar je eigenlijk niet wilt zijn. Nee, ik heb het niet over school, maar over de tandarts. Natuurlijk kom je er met een reden, de tandarts is namelijk niet echt een plek waar je vrijwillig heen zou gaan. Maar toch, ook al is het er hartstikke gezellig, de tandarts is niet altijd een plek waar je elke dag heen zou willen.

Omdat ik over precies tien dagen (vanaf vandaag dus) jarig ben, en dan achttien word, besloot ik maar om voor mijn achttiende een afspraak te maken voor de controle. Want ja, net voor mijn verjaardag, dat bespaart je klauwen met geld. Even naar binnen lopen, een minuutje die instrumenten in je mond en tot over een half jaar! Zo gaat het normaal ja, dit keer verliep het iets anders. De tandarts assistente besloot dat het slim was om even foto's te maken. Zo gezegd zo gedaan. Resultaat: een enorm gapend gat tot aan mijn zenuwen.

''Een kanaalwortelbehandeling kost je zo'n 500 euro''. Ja, oei, eh.. Kan dat nog voor mijn achttiende verjaardag? Gelukkig wel, dus de volgende dag kwam ik braaf terug. Vol spanning, bang dat de behandeling ver boven mijn pijngrens zou rijken. Gelukkig (en ik zeg dit om iedereen gerust te stellen) valt zo'n behandeling hartstikke mee. Ik heb er niks van gevoeld. Maar, mijn tandarts avontuur is nog niet voorbij. Morgen mag ik terug komen, en volgende week heb ik weer een afspraak. Tja, dat hoort erbij. Want alles moet natuurlijk nog voor mijn achttiende verjaardag.

Dit hele jaar ben ik vaker naar de tandarts geweest dan dat ik op school was. Kijk, dat hoor je niet vaak. Nee, ik heb het niet zo met tandartsen, als je alleen maar na gaat hoevaak ze een naald in mijn tandvlees hebben gezet, maar mijn avontuur gaat door...

3 opmerkingen:

  1. Ah ik ben blij dat de pijn is meegevallen! Wel heel vervelend zeg.. Veel sterkte nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He getver, sterkte ermee zeg! Ik ben zelf ook echt geen fan van die meneer..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De tandarts, pfoe daar ga ik ook niet graag naar toe! De laatste keer dat ik daar heen ging, had hij een hele behandeling gedaan na mijn verjaardag. Best jammer want ik had enorm veel pijn en alle feestjes moesten nog komen. Maar om het goed te maken, had mijn tandarts zich verkleed als een elf. Wel, het was misschien niet te bedoeling, maar ze leek er wel op. Hihi, Fijn dat het helemaal geen pijn deed! Hopelijk loopt al de rest heel goed en zonder pijn! Succes! Liefs, X

    BeantwoordenVerwijderen