Over Mij

1/30/2015

Recept: Appel Banaan Koekjes

Mijn kookkunsten zijn niet echt gevarieerd, maar toch besloot ik vandaag om een schort uit de la te pakken en een witte koksmuts op te zetten. Op internet zag ik laatst namelijk een recept om gezonde koekjes te maken met onder andere appel en banaan. Dat moest ik uitproberen!

Wat je nodig hebt voor dit recept:
(12 koekjes)

- 100 gram havervlokken
- 1 banaan
- 1 appel
- Walnoten, rozijnen, amandelen, chocoladestukjes (wat jij lekker vindt)

Als eerste warm je de oven op 180 graden voor. Dan kun je aan de slag met het beslag. Gooi de havervlokken, banaan en de in stukken gesneden appel in de keukenmachine en zorg ervoor dat je een grof beslag krijgt. En dat is eigenlijk alles wat je moet doen! Als extra kun je wat noten, rozijnen of chocoladestukken door je beslag roeren, het is maar wat je zelf wilt! Zelf heb ik er walnoten door het beslag gedaan. Nog een tip: roer na de tijd nog wat appel stukjes door het beslag, dit maakt het lekker fris en smakelijker.



Verdeel het beslag op een bakplaat in zes kleine 'rondjes' van ongeveer vier centimeter. Natuurlijk, je kan ze ook groter maken, wat je zelf maar wilt. Maar zoals ik het deed kreeg ik er precies twaalf gelijke koekjes uit. Stop de bakplaat in de over en wacht even 15/20 minuten.



Dan zijn je koekjes alweer klaar! Laat ze even afkoelen en je koekjes moeten goed genoeg zijn. Vers zijn ze natuurlijk het lekkers, maar anders moet je ze goed bewaren in een luchtdichte trommel. Zelf vond ik ze erg lekker, Alleen de appel proefde je niet zo heel goed. Ook ben ik heel blij dat ik er voor gekozen heb om er walnoten en hele appel stukjes bij te doen, anders waren ze nogal saai geweest. In ieder geval, zoek je nog een snel recept wat lekker is en ook nog eens gezond? Ik raad je  het aan!


2 opmerkingen:

  1. Oe dit lijkt me heel erg lekker! Misschien ga ik ze morgen wel even maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt lekker en simpel, deze ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen