Over Mij

2/22/2015

De Oscars 2015



Vanavond is het weer zo ver, de Oscars! Sommigen hebben er helemaal niks mee, anderen vinden het geweldig. Waaronder ik. Zoals elk jaar ben ik weer erg benieuwd en probeer het ook vanaf het begin tot eind te volgen. Probeer ja, maar meestal mislukt deze poging.

Het zijn de 87e uitrijkingen en ik moet zeggen dat na de drie jaar dat ik de uitrijkingen volg, dit jaar toch best tegen valt. In mijn opzicht dan. In vergelijking met vorig jaar, ken ik dit jaar echt amper wat. En dat terwijl ik vorig jaar zowat alles kende, wat het dan toch wel wat leuker maakt. In ieder geval, hieronder vind je een paar categorieen met hun nominaties.

Beste Film
American Sniper
Birdman
Boyhood
The Grand Budapest Hotel
The Imitation Game
Selma
The Theory Of Everything
Whiplash

Zoals van deze lijst heb ik geen een film gezien. Alleen The Theory Of Everything en The Grand Budapest Hotel ken ik dan, en heb hier ook hele goede verhalen over gehoord. Ik wilde ook heel graag naar The Theory Of Everything maar helaas heb ik die tot op de dag van vandaag nog niet gezien. En eerlijk gezegt hoop ik dat The Theorie Of Everything die Oscar binnen sleept.



Beste Acteur
Steve Carell voor Foxcatcher
Bradley Cooper voor American Sniper
Benedict Cumberbatch voor The Imitation Game
Michael Keaton voor Birdman
Eddie Redmayne voor The Theory Of Everything

Ook hier van ken ik alleen Eddie Redmayne. En ik moet zeggen, wat ik van The Theory Of Everything heb gezien (de trailer dus) was echt geweldig goed!

Beste Animatiefilm
Big Hero 6
The Boxtrolls
How to Train Your Dragon 2
Song of the Sea
The Tale of the Princess Kaguya

Big Hero 6 en How To Train Your Dragon 2 zijn de enigen die ik ken, en in dit geval ook gezien heb. En Big Hero 6 vind ik ge-wel-dig! Erg jammer dat hij in Nederland niet in de bioscoop geweest is, al hoop ik dat hij hier nog komt te draaien.



Kostuums
The Grand Budapest Hotel
Inherent Vice
Into the Woods
Maleficent
Mr. Turner

Zelf was ik echt helemaal weg van de vleugels van Maleficent. Een reden om daarom genomineerd te worden voor een Oscar? Ja. Al ben ik in deze categorie erg benieuwd wat hier uit komt.

Visuele Effecten
Captain America: The Winter Soldier
Dawn Of The Planet Of The Apes
Guardians Of The Galaxy
Interstellar
X-Men: Days Of Future Past

Ik vind het dan weer jammer dat ik van deze films alleen Guardians Of The Galaxy en Dawn Of The Planets Of The Apes gezien heb. Want ook naar deze categorie ben ik altijd heel erg benieuwd. Jammer dat ik hier dit jaar niet goed op kan oordelen, maar ik ben dus wel erg benieuwd!



Song
'Lost Stars' - Begin Again
'Grateful' - Beyond the Lights
'Not Gonna Miss You' - Glen Campbell: I'll Be Me
'Everything Is Awesome' - The Lego Movie
'Glory' - Selma

*zocht alles op via Youtube* Ah. Erg moeilijk. Eigenlijk vind ik ze allemaal stuk voor stuk geweldig. The Lego Movie is de enige film hiervan die ik gezien heb. En ondanks het lied geweldig is, is het toch ook heel anders dan de andere songs. Ik laat mij verassen.

Wil je het complete overzicht zien? Klik dan op deze link hier! Volgen jullie de Oscars ook? Of hebben jullie er niks mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten