Over Mij

3/25/2015

Film: Insurgent


Al vanaf 20 maart draait de film Insurgent in de bioscoop, het tweede deel van de Divergent-reeks. Natuurlijk was ik zeer benieuwd wat ik er van moest verwachten. Zouden ze zich aan het boek gehouden hebben of niet? Ik kon niet wachten en heb die zelfde vrijdag de film nog bewondert.

Insurgent is het vervolg op Divergent. Tris (Shaileen Woodley) zit ondergedoken in Vriendschap samen met Four (Theo James) Peter (Miles Teller) en Caleb (Ansel Elgort) nadat Jeanine (Kate Winslet) achter hen aan zit. In dit deel komt Tris erachter hoe belangrijk zij is. En niet alleen omdat ze Divergent is, maar ook komt ze erachter waarom haar ouders gestorven zijn. Wanhopig probeert ze de mensen om wie ze geeft te beschermen terwijl ze erachter probeert te komen waarom Jeanine zo graag alle mensen die Divergent zijn wilt hebben, en in het specifiek Tris.


In vergelijking tot het boek vond ik de film beter, en dit heb ik niet vaak. Zelf kon ik moeilijk in het boek komen en vond het verhaal maar langdradig. De film daar in tegen was duidelijk en makkelijk te volgen. Natuurlijk vond ik het jammer dat ze sommige stukjes anders hadden gedaan dan hoe het in het boek stond, maar dit is natuurlijk begrijpelijk. De film set vond ik daar in tegen super gaaf gemaakt! Vooral de omgeving van Vriendschap vond ik erg mooi. Ook zitten er af en toe flasbacks in naar het eerste deel van Divergent waardoor het verdriet wat Tris met haar mee draagt meer aangedikt wordt.

Waar ik al mee zat sinds de lancering van de trailer, was dat Tris haar haren zo verschrikkelijk kort afgeknipt had. In het boek stond tot haar schouders en ik kon eigenlijk slecht aan het idee wennen. Maar eigenlijk had ik er tijdens de film niet eens zoveel op gelet. Wat ik ook jammer vond was dat Marcus er vrij weinig in zat. Volgens mij zag je hem alleen in het begin in een paar shots. En naar mijn idee is hij toch wel een belangrijk persoon in de serie.


Maar goed. Vechtscenes, actie, de film had het allemaal. Precies zoals het hoorde. Ik heb genoten van de film en ben zeer tevreden met het resultaat wat ik gezien heb. Als je deze film wilt kijken, moet je wel Divergent gezien hebben. Anders is het nogal verwarrend. Maar de hele serie is sowieso een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten