Over Mij

3/24/2015

The Script: Ik was erbij!



Afeglopen vrijdag heb ik de meest geweldige avond van mijn leven mogen beleven. Al veel eerder vertelde ik dat ik kaartjes had voor The Script. En nu, inmiddels een half jaar laten, was het eindelijk zo ver! Ik stond daar, in het Ziggo Dome, te swingen en te dansen op de muziek van mijn favoriete band!

Samen met een vriendin waren we rond half vijf vertrokken van huis. Anderhalf uur later stonden we alweer in de rij. Wij hadden zitplaatsen en daarom was onze rij erg rustig. Er stond maar zo'n twintig man voor ons. Een half uur later gingen de deuren open en we waren binnen! Alleen moesten we nog zo'n twee en een half uur wachten.

Na de optredens van Colton Avary en Tinie Tempah, was het eindelijk zo ver. Door het publiek heen werd een heel pad vrij gemaakt en uiteindelijk begon het dan echt. Danny, Marc en Glen liepen, omringt door groene vlaggen, richting het podium. Het concert ging spetterend van start met het lied: Paint The Town Green.

Natuurlijk was ik erg blij wanneer de oudere nummers aan het licht kwamen. Helaas kende ik de nummers uit het nieuwe album No Sound Without Silence nog niet zo heel goed (op een paar uitzonderingen na dan). Bij elk lied zong de hele zaal volop mee en het was geweldig hoe de band het hele publiek erbij betrok. Ook vertelden ze over hun heftige avonturen terwijl ze de videoclip van Man On A Wire opnamen. Ik was echt even geschokt toen Marc vertelde dat er écht geen greenscreen bij te pas gekomen was. Gisteren is de behind the scenes online gezet en hij had gelijk. Er was inderdaad geen green screen. Ben je trouwens benieuwd waar ik het over heb, klik dan op deze link.

Ik heb van elke minuut genoten tijdens het concert. En we verlieten de zaal natuurlijk niet zonder een selfie met de band zelf, inclusief het hele publiek (zie bovenste foto). We hadden mooie zitplekken in de eerste ring. En tijdens het nummer You Won't Feel A Thing kwam Danny ineens slechts vijf meter bij ons vandaan op! Helaas waren veel anderen ons voor en vlogen meteen op hem af, waardoor wij maar lekker van ons uitzicht bleven genieten (echt, hij was zó dicht bij).

Mocht The Script weer in Nederland komen, dan ben ik er zeker weer bij! Ik heb genoten en zat de hele zaterdag daarna in een waas. Zelf nu nog kijk ik filmpjes terug op Youtube en op mijn mobiel terwijl ik niet kan beseffen dat ik daar geweest ben. Het was echt ontzettend gaaf.

1 opmerking: