Over Mij

3/20/2015

Wanderlust



''Wanderlust: a strong desire for or impulse to wander or travel and explore the world.''. Ja ik voel mij even heel erg aangesproken. Ik heb teveel drang om de wereld over te reizen en teveel drang om nieuwe plaatsen te ontdekken. Alleen heb ik ook te weinig geld voor mijn eeuwige Wanderlust.

Het reizen over de wereld is nog een beetje onbereikbaar voor mij. Ik ben een student en moet dus naar school (oké ook al stop ik binnenkort met mijn opleiding). Alsnog heb ik gewoon géén geld. Of nouja, ik heb wel geld, maar hiervan moet ik mijn rijbewijs betalen. En ik ga er gewoon nu al vanuit dat al het spaargeld wát ik heb, opgaat aan de eeuwige, o zo dure, rijlessen (en zo niet dan is dat al een hele teleurstelling minder). Gelukkig hebbben wij tegenwoordig internet. Je hoeft maar op Google in te typen: 'Lake' en wauw, er springen allerlei jaloersmakende plaatjes op je beeldscherm.

Nu heb ik, net zoals de gemiddelde tiener van tegenwoordig, een Travel-Bucket List. En die is zo groot want eh ja, ik heb zo ongeveer elke mogelijke plek op deze aarde erop gegooid. Hier onder vind je een klein deel uit mijn lijstje waar ik ooit nog heen moet gaan.

Noorwegen


Ik betrap mij er te vaak op dat ik vaak dure, luxe cuirses opzoek die zich door de Fjorden van Noorwegen laten varen. Veel te duur natuurlijk. Gelukkig heeft Noorwegen nog altijd het wildkamperen-systeem. Daar zitten natuurlijk wel een paar regels aan gebonden, maar hoe gaaf is dat! Met je camper door heel Noorwegen rijden en als de avond valt zoek je een mooi plekje op om te overnachten. En dat in de mooie omgeving van Noorwegen...

Zhangye Danxia/China


Alsof een grote reus hier is los gegaan met zijn verfkwast. Dit landschap wat te vinden is in China is zo ongelooflijk bijzonder en mooi. Hoe gaaf is het om tussen deze heuvels rond te lopen!

Alaska



Alaska heeft alles wat je je kan bedenken. Bergen, toendra's, wouden, oceanen, meren. Het land lijkt zo rustgevend. Na mijn idee woont hier ook gewoon geen mens. Oké er wonen wel mensen maar dit aantal is zo kleinschalig dat het voor zo'n groot land echt niks lijkt. De natuur daar is zó mooi en wat zou ik daar zo graag naar toe willen.

Zimbabwe/Afrika


In Afrika heb je van die geweldige watervallen. De Victoria Falls. Je weet wel, die mega grote watervallen waar iedereen met gevaar voor eigen leven naar die rand loopt en een selfie maakt. Hartstikke leuk! (Overigens blijkt dit gewoon veilig te zijn, maar het idee... Tevens weet ik dat ook niet zeker, maar iedereen doet het).

Venetië/Italië


Ik heb nog nooit carnaval gevierd, en eigenlijk sta ik daar ook niet echt op te wachten. Maar carnaval vieren in Venetië lijkt mij geweldig. Iedereen daar zet dan zijn/haar mooiste masker op en gaan de straten op. Buiten het hele carnaval gebeuren lijkt Venetië mij natuurlijk nog steeds prachtig.

Dit is dus slechts een heel klein deel van mijn Travel-Bucket List. Hebben jullie ook landen/plaatsen waar jullie altijd al heen wilden gaan?

1 opmerking:

  1. Wauw dat landschap in China is echt heel erg gaaf! De rest natuurlijk ook maar die van China kende ik nog niet haha. Maar ik ken het probleem, too much wanderlust, not enough time + money :(

    BeantwoordenVerwijderen