Over Mij

9/28/2015

#NOWPLAYING



Muziek is een soort van mijn leven en nee, dat overdrijf ik niet. Ik ben altijd van mening dat je uit anders mans muziek een beetje het karakter van die persoon kan gokken. Maar wanneer iemand ook vraagt aan mij wat voor muziek ik het liefste luister of wat mijn favoriete liedje is, dan geef ik daar liever geen antwoord op. Best stom maar ik ben dan gewoon een beetje bang dat iemand dan over mijn favoriete liedje gaat oordelen. Muziek beschouw ik namelijk best wel als een persoonlijk iets. Daarom zou ik ook nooit iemand laten mee luisteren wanneer ik gezellig in de klas met mijn oortjes in zit.

Maar. Omdat ik dus een heerlijk eigen stukje internet heb en absoluut niet bang ben om hier beoordeelt te worden om hoe ik ben en om wat voor muziek ik luister, dump ik hier mijn recente afspeellijst! Liedjes die op dit moment mijn favoriet zijn komen vooral aan bod. En dat kunnen hele oude liedjes zijn, of liedjes die op dit moment ergens in de top 40 staan.

BIRDY - LET IT ALL GO


Birdy heb ik altijd al een soort van geweldig gevonden. Of nee, misschien is geweldig niet helemaal het goede woord. Ik denk dat ik eerder bijzonder kan gebruiken. Birdy is maar een paar maand ouder dan ik ben en ze schrijft de ene naar de andere hit. Het lijkt wel alsof ze het zo maar even uit haar mouw schudt. En dan haar stem, prachtig gewoon. Ik heb wel een beetje veel respect voor haar ja. Let It All Go is nog maar net uit en heel toevallig kwam ik het tegen op Youtube.

BASTILLE - LAUGHTER LINES


Bastille is op dit moment even mijn favoriete band en ja, ik zit ook een beetje in de Bastille fase. Want Laughter Lines is niet het enige lied wat je vandaag in dit bericht zal zien verschijnen. De songtekst van dit lied is ook zo ongelooflijk mooi, en de instrumenten er om heen... gewoon wauw.

DRESSES - PAINTING ROSES


Ik had nog nooit gehoord van dit duo, laat staan dat ik ooit een liedje van ze gehoord had. Volgens mij is dit duo niet zo heel erg bekend maar ze hebben best wel wat leuke liedjes. Ik kwam ze tegen nadat ik op Youtube wat random liedjes aan het aanklikken was. Het is een erg leuk, vrolijk nummer.

NICKY JAM FT. ENRIQUE IGLESIAS


Wat heeft Enrique Iglesias toch een leuke 'R'. Dat dacht ik meteen toen ik dit lied hoorde. Om eerlijk te zijn; ik was in het begin niet echt zo fan van dit lied. Maar omdat ik die R zo tof vond, bleef ik hem luisteren en tadáá, nu ben ik stiekem toch een beetje verslaafd geraakt aan dit lied.

BASTILLE FT. ELLA EYRE - NO ANGLES


Weer Bastille. Sorry. In het begin was ik zo niet fan van dit lied, maar nadat ik het een paar keer had geluisterd vond ik het wel lekker klinken. Het lied geeft een soort van duistere sfeer en dat vind ik heerlijk. Daarnaast hebben ze er een stuk van Psycho erin gegooid, zeker de moeite waard om het te luisteren!

THE LUMINEERS - STUBBORN LOVE


Ik weet niet zo goed wat ik hier precies over moet zeggen want dit was eigenlijk zo'n typisch lied wat mij meteen om ver blies. The Lumineers ken ik al langer, maar had nog nooit echt gehad dat ik een liedje van de band aanzette en dacht: ''ja dit is het.''. Tot nu dan.

Tot zo ver was het ongeveer dan. Ik zal wel eens willen weten wat jullie top 3 liedjes zijn van dit moment, misschien kan ik er zelf nog wel een leuk liedjes uithalen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten